Μια χώρα που υποχωρεί. Ένα κράτος που αδυνατεί να υπερασπίσει τα σύνορά του Θαλάσσια, Εναέρια και ενίοτε Χερσαία.
Αυτή είναι η εικόνα της Ελλάδας όπως αποτυπώνεται από τα στοιχεία που αναδεικνύει το defencenet.gr αναφορικά με τις παραβιάσεις των συνόρων της χώρας επί ημερήσιας βάσης σε αέρα και θάλασσα, αλλά και την αμφισβήτηση της χερσαίας κυριαρχίας της Ελλάδας σε 16 νησιά του Αρχιπελάγους όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών.
Τα σημερινά επεισόδια με τις αερομαχίες στο Αιγαίο και τον πλου της τουρκικής φρεγάτας στην ανατολική ακτή της Αττικής την ύπαρξη της οποίας ενημέρωσαν ψαράδες από το Λαύριο και το Σούνιο είναι μόνο το τελευταίο επεισόδιο σε μια διαρκή πορεία υποχώρησης της Ελλάδας έναντι των τουρκικών προκλήσεων στο Αιγαίο.
Χαρακτηριστικό της υποχώρησης αυτής η οποία έχει γίνει τόσο δυσάρεστα έντονη τα τελευταία χρόνια είναι ουσιαστικά το σταμάτημα των αναχαιτίσεων οι οποίες οδηγούσαν σε εμπλοκές.
Έτσι ενώ το 2009 οι αναχαιτίσεις που κατέληξαν σε εμπλοκές - δηλαδή με εκδίωξη των τουρκικών αεροσκαφών από τον Εθνικό Εναέριο Χώρο και όχι αποχώρησή τους όταν αυτοί το θέλουν - είχαν φτάσει στις 237 το 2013 έφτασαν στις… μηδέν.
Όχι γιατί σταμάτησαν οι παραβιάσεις βέβαια αλλά σταμάτησαν οι δυναμικές αναχαιτίσεις και αυτό που ονομάζεται σήμερα από το ΓΕΕΘΑ "αναχαίτιση" είναι απλή αναγνώριση...
Τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους:
Το 2013 οι παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χωρου (ΕΕΧ) έφτασαν τις 636 και οι υπερπτήσεις τις 11, με τις παραβάσεις των κανόνων του FIR να αγγίζουν τις 577.
Το 2012 οι παραβάσεις έφτασαν τις 667, οι παραβιάσεις τις 646, οι υπερπτήσεις τις 3 ενώ είχε σημειωθεί και μια εμπλοκή.
Το 2011 οι παραβάσεις ανήλθαν στις 650, οι παραβιάσεις στις 962, οι εμπλοκές τις 16 και οι υπερπτήσεις Εθνικού εδάφους τις 4.
Το 2010 οι παραβάσεις έφτασαν τις 729, οι παραβιάσεις τις 1239, εμπλοκές 13 και υπερπτησεις τις 20.
Το 2009 ήταν αναμφισβήτητα; Η χρονιά που λίγο έλλειψε η κατάσταση να οδηγηθεί σε γενικευμένη σύρραξη. Η τουρκική Αεροπορία πραγματοποίησε εκείνη τη χρονιά 1678 παραβιάσεις του ΕΕΧ, 703 παραβάσεις, σημειώθηκαν 237 εμπλοκές, και αριθμός ρεκόρ υπερπτήσεων που έφτασαν τις 51.
Αλλά δεν είναι όμως μόνο τα εναέρια συμβάντα. Είναι και οι παραβιάσεις των Εθνικών Χωρικών Υδάτων. Το 2013 αυτές έφτασαν τις 353, το 2012 τις 389, το 2011 τις 206, το 2010 τις 133 και το 2009 τις 50.
Εδώ θα πρέπει να επισημάνουμε και τον ρόλο –ύποπτο ή όχι ο μέσος αναγνώστης κρίνει- ορισμένων ΜΜΕ (αυτοαποκαλούνται μεγάλα) που παίζουν στην περιγραφή κυρίως παραβιάσεων των Εθνικών Χωρικών Υδάτων από τουρκικά πλοία. Ο κύριος τίτλος των «κονδυλοφόρων» που καλύπτουν το συγκεκριμένο ρεπορτάζ είναι ένας εκ των «βόλτα», «κρουαζιέρα» και «επίσκεψη». Δεν είναι τόσο αθώο όσο φαίνεται.
Σε λίγο καιρό η είδηση που είναι η παραβίαση θα εξαφανίζεται και τη θέση της θα παίρνουν «αθώες» εκφράσεις όπως «βόλτα» και «κρουαζιέρα». Σκοπός όχι άλλος από την υποβάθμιση του ζητήματος και γιατί όχι την σκωπτική αντιμετώπισή του. Κύριος στόχος; Να ρίξουν σε λήθαργο τον ελληνικό λαό.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Αυτή είναι η εικόνα της Ελλάδας όπως αποτυπώνεται από τα στοιχεία που αναδεικνύει το defencenet.gr αναφορικά με τις παραβιάσεις των συνόρων της χώρας επί ημερήσιας βάσης σε αέρα και θάλασσα, αλλά και την αμφισβήτηση της χερσαίας κυριαρχίας της Ελλάδας σε 16 νησιά του Αρχιπελάγους όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών.
Τα σημερινά επεισόδια με τις αερομαχίες στο Αιγαίο και τον πλου της τουρκικής φρεγάτας στην ανατολική ακτή της Αττικής την ύπαρξη της οποίας ενημέρωσαν ψαράδες από το Λαύριο και το Σούνιο είναι μόνο το τελευταίο επεισόδιο σε μια διαρκή πορεία υποχώρησης της Ελλάδας έναντι των τουρκικών προκλήσεων στο Αιγαίο.
Χαρακτηριστικό της υποχώρησης αυτής η οποία έχει γίνει τόσο δυσάρεστα έντονη τα τελευταία χρόνια είναι ουσιαστικά το σταμάτημα των αναχαιτίσεων οι οποίες οδηγούσαν σε εμπλοκές.
Έτσι ενώ το 2009 οι αναχαιτίσεις που κατέληξαν σε εμπλοκές - δηλαδή με εκδίωξη των τουρκικών αεροσκαφών από τον Εθνικό Εναέριο Χώρο και όχι αποχώρησή τους όταν αυτοί το θέλουν - είχαν φτάσει στις 237 το 2013 έφτασαν στις… μηδέν.
Όχι γιατί σταμάτησαν οι παραβιάσεις βέβαια αλλά σταμάτησαν οι δυναμικές αναχαιτίσεις και αυτό που ονομάζεται σήμερα από το ΓΕΕΘΑ "αναχαίτιση" είναι απλή αναγνώριση...
Τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους:
Το 2013 οι παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χωρου (ΕΕΧ) έφτασαν τις 636 και οι υπερπτήσεις τις 11, με τις παραβάσεις των κανόνων του FIR να αγγίζουν τις 577.
Το 2012 οι παραβάσεις έφτασαν τις 667, οι παραβιάσεις τις 646, οι υπερπτήσεις τις 3 ενώ είχε σημειωθεί και μια εμπλοκή.
Το 2011 οι παραβάσεις ανήλθαν στις 650, οι παραβιάσεις στις 962, οι εμπλοκές τις 16 και οι υπερπτήσεις Εθνικού εδάφους τις 4.
Το 2010 οι παραβάσεις έφτασαν τις 729, οι παραβιάσεις τις 1239, εμπλοκές 13 και υπερπτησεις τις 20.
Το 2009 ήταν αναμφισβήτητα; Η χρονιά που λίγο έλλειψε η κατάσταση να οδηγηθεί σε γενικευμένη σύρραξη. Η τουρκική Αεροπορία πραγματοποίησε εκείνη τη χρονιά 1678 παραβιάσεις του ΕΕΧ, 703 παραβάσεις, σημειώθηκαν 237 εμπλοκές, και αριθμός ρεκόρ υπερπτήσεων που έφτασαν τις 51.
Αλλά δεν είναι όμως μόνο τα εναέρια συμβάντα. Είναι και οι παραβιάσεις των Εθνικών Χωρικών Υδάτων. Το 2013 αυτές έφτασαν τις 353, το 2012 τις 389, το 2011 τις 206, το 2010 τις 133 και το 2009 τις 50.
Εδώ θα πρέπει να επισημάνουμε και τον ρόλο –ύποπτο ή όχι ο μέσος αναγνώστης κρίνει- ορισμένων ΜΜΕ (αυτοαποκαλούνται μεγάλα) που παίζουν στην περιγραφή κυρίως παραβιάσεων των Εθνικών Χωρικών Υδάτων από τουρκικά πλοία. Ο κύριος τίτλος των «κονδυλοφόρων» που καλύπτουν το συγκεκριμένο ρεπορτάζ είναι ένας εκ των «βόλτα», «κρουαζιέρα» και «επίσκεψη». Δεν είναι τόσο αθώο όσο φαίνεται.
Σε λίγο καιρό η είδηση που είναι η παραβίαση θα εξαφανίζεται και τη θέση της θα παίρνουν «αθώες» εκφράσεις όπως «βόλτα» και «κρουαζιέρα». Σκοπός όχι άλλος από την υποβάθμιση του ζητήματος και γιατί όχι την σκωπτική αντιμετώπισή του. Κύριος στόχος; Να ρίξουν σε λήθαργο τον ελληνικό λαό.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου