Την στιγμή που η Ελλάδα "αγκομαχώντας" ξεκινά το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των F-16 της ΠΑ (σχετικό αποκαλυπτικό άρθρο στην ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ που κυκλοφορεί) η στην Άγκυρα ανακοινώθηκε η επιτάχυνση των διαδικασιών ανάπτυξης και κατασκευής του εγχώριας κατασκευής μαχητικού stealth 5ης γενιάς του προγράμματος "FX".
Όπως μεταδίδειν το πρακτορείο "Ανατολή" η ολοκλήρωση του σχεδιασμού του "FX" θα έχει πραγματοποιηθεί εντός του έτους με την βοήθεια της σουηδικής SAAB
Το δημοσίευμα επικαλείται σχετική ανακοίνωση του Κέντρου Ερευνών και Αεροδιαστημικής Τεχνολογίας της Τουρκίας (ΤΑΙ), σύμφωνα με την οποία το πρόγραμμα θα αποκτήσει "σάρκα και όστά" μέσα στο 2014 και η πρώτη πτήση θα γίνει το 2019-2020.
Σε οποιαδήποτε περίπτωση υποστηρίζουν ότι το αεροσκάφος θα έχει εισέλθει σε παραγωγή το 2023 στην επέτειο των 100 χρόνων από την ίδρυση της τουρκικής δημοκρατίας.
Το μαχητικό του προγράμματος FX, θα αντικαταστήσει πλήρως μέχρι το 2030 τα αμερικανικά μαχητικά F-16 στόχος ιδιαίτερα φιλόδοξος και το στοίχημα είναι τεράστιο.
Πάντως η Τουρκία υπολογίζει ότι με την βοήθεια της SAAB (σχεδίαση μαχητικού και προγράμματος εξέλιξγης), των ιαπωνικών βιομηχανιών Kawasaki Heavy Industries και Fuji Heavy Industries (κινητήρας και συνθετικά υλικά) και πιθανόν και της Νοτίου Κορέας (ραντάρ) θα καταφέρει να βγάλει στο Αιγαίο το εγχώριας κατασκευής stealth το 2023 101 χρόνια μετά την μικρασιατική καταστροφή.
Το μαχητικό της απεικόνισης είναι το προγενέστερο σχέδιο που επρόκειτο να αναπτυχθεί σε συνεργασία με τη Ν.Κορέας, αλλά η συνεργασία ματαιώθηκε καθώς οι διαφορές στις επιχειρησικές απαιτήσεις τουρκικής και κορεατικής Αεροπορίας είναι σημαντικές.
Η τουρκική Αεροπορία το ήθελε πολλαπλού ρόλου με έμφαση στην αναχαίτιση, ενώ η Ν.Κορέα το αντίθετο.
Αυτό σημαίνει ότι το "FX" θα είναι ακόμα πιο προηγμένο απ'ότι το σχέδιο που απεικονίζεται αφού τα μαχητικά με έμφαση στην αερομαχία είναι κατά κανόνα πιο προηγμένα και ως σχέδια και συνολικά ως κατασκευές με τα μαχητικά που προορίζονται για κρούσεις εδάφους.
Τούρκοι αξιωματούχοι της αμυντικής βιομηχανίας εκτιμούν ότι ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και παραγωγή συνολικά 8 πρωτότυπων αεροσκαφών στο πλαίσιο του προγράμματος TF-X θα κοστίσει στην Άγκυρα περισσότερα από 10 δισεκατομμύρια αμερικανικά δολάρια, ποσό λογικό για το μέγεθος του εγχειρήματος.
Συν τοις άλλοις η τουρκική εταιρεία έχει αναπτύξει το πρώτο εκπαιδευτικό εγχώριας παραγωγής το «HÜRKUŞ», αφού η πρώτη του δοκιμή που έγινε στις 29 Αυγούστου του 2013 ήταν επιτυχής και θα παραδοθεί στην Πολεμική Αεροπορία το 2017.
Η πρώτη φάση παραγωγής των «HÜRKUŞ» προβλέπει την κατασκευή 15 αεροσκαφών.
Η ΤΑΙ παράγει επίσης, εξαρτήματα για τα μαχητικά F-16, τα επιβατηγά τύπου A-380 Airbus και για το στρατιωτικό αεροσκάφος τύπου A400M.
Από το προηγούμενο έτος άρχισε επίσης την παραγωγή του Airbus350.
Εμείς τι εχουμε να αντιτάξουμε στις τουρκικές κινήσεις;
ΠΗΓΗ: defencenet.gr
Όπως μεταδίδειν το πρακτορείο "Ανατολή" η ολοκλήρωση του σχεδιασμού του "FX" θα έχει πραγματοποιηθεί εντός του έτους με την βοήθεια της σουηδικής SAAB
Το δημοσίευμα επικαλείται σχετική ανακοίνωση του Κέντρου Ερευνών και Αεροδιαστημικής Τεχνολογίας της Τουρκίας (ΤΑΙ), σύμφωνα με την οποία το πρόγραμμα θα αποκτήσει "σάρκα και όστά" μέσα στο 2014 και η πρώτη πτήση θα γίνει το 2019-2020.
Σε οποιαδήποτε περίπτωση υποστηρίζουν ότι το αεροσκάφος θα έχει εισέλθει σε παραγωγή το 2023 στην επέτειο των 100 χρόνων από την ίδρυση της τουρκικής δημοκρατίας.
Το μαχητικό του προγράμματος FX, θα αντικαταστήσει πλήρως μέχρι το 2030 τα αμερικανικά μαχητικά F-16 στόχος ιδιαίτερα φιλόδοξος και το στοίχημα είναι τεράστιο.
Πάντως η Τουρκία υπολογίζει ότι με την βοήθεια της SAAB (σχεδίαση μαχητικού και προγράμματος εξέλιξγης), των ιαπωνικών βιομηχανιών Kawasaki Heavy Industries και Fuji Heavy Industries (κινητήρας και συνθετικά υλικά) και πιθανόν και της Νοτίου Κορέας (ραντάρ) θα καταφέρει να βγάλει στο Αιγαίο το εγχώριας κατασκευής stealth το 2023 101 χρόνια μετά την μικρασιατική καταστροφή.
Το μαχητικό της απεικόνισης είναι το προγενέστερο σχέδιο που επρόκειτο να αναπτυχθεί σε συνεργασία με τη Ν.Κορέας, αλλά η συνεργασία ματαιώθηκε καθώς οι διαφορές στις επιχειρησικές απαιτήσεις τουρκικής και κορεατικής Αεροπορίας είναι σημαντικές.
Η τουρκική Αεροπορία το ήθελε πολλαπλού ρόλου με έμφαση στην αναχαίτιση, ενώ η Ν.Κορέα το αντίθετο.
Αυτό σημαίνει ότι το "FX" θα είναι ακόμα πιο προηγμένο απ'ότι το σχέδιο που απεικονίζεται αφού τα μαχητικά με έμφαση στην αερομαχία είναι κατά κανόνα πιο προηγμένα και ως σχέδια και συνολικά ως κατασκευές με τα μαχητικά που προορίζονται για κρούσεις εδάφους.
Τούρκοι αξιωματούχοι της αμυντικής βιομηχανίας εκτιμούν ότι ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και παραγωγή συνολικά 8 πρωτότυπων αεροσκαφών στο πλαίσιο του προγράμματος TF-X θα κοστίσει στην Άγκυρα περισσότερα από 10 δισεκατομμύρια αμερικανικά δολάρια, ποσό λογικό για το μέγεθος του εγχειρήματος.
Συν τοις άλλοις η τουρκική εταιρεία έχει αναπτύξει το πρώτο εκπαιδευτικό εγχώριας παραγωγής το «HÜRKUŞ», αφού η πρώτη του δοκιμή που έγινε στις 29 Αυγούστου του 2013 ήταν επιτυχής και θα παραδοθεί στην Πολεμική Αεροπορία το 2017.
Η πρώτη φάση παραγωγής των «HÜRKUŞ» προβλέπει την κατασκευή 15 αεροσκαφών.
Η ΤΑΙ παράγει επίσης, εξαρτήματα για τα μαχητικά F-16, τα επιβατηγά τύπου A-380 Airbus και για το στρατιωτικό αεροσκάφος τύπου A400M.
Από το προηγούμενο έτος άρχισε επίσης την παραγωγή του Airbus350.
Εμείς τι εχουμε να αντιτάξουμε στις τουρκικές κινήσεις;
ΠΗΓΗ: defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου