Οι Αχαιοί προετοιμαζόμενοι για
την άλωση της Τροίας ετοιμάζουν το ξύλινο άλογο και χαράζουν επάνω του
την επιγραφή Έλληνες, Αθηνά χαριστήριον. Με τον Οδυσσέα επικεφαλής
κρύβονται οι γενναιότεροι των Αχαιών και μαζί τους ο κατασκευαστής του
αλόγου Επειός. Ο υπόλοιπος στρατός, προκειμένου να πείσει τους Τρώες για
την αναχώρησή του βάζει φωτιά στο στρατόπεδο και τις εγκαταστάσεις του,
επιβιβάζεται στα πλοία και κρύβεται στην Τένεδο για να μην είναι ορατός
από την Τροία. Οι Τρώες πεπεισμένοι από τον κατάσκοπο των Αχαιών Σίνωνα
και βλέποντας την επιγραφή, θέλουν να φέρουν το ξόανο εντός των τειχών
της πόλης, προκειμένου να αντικαταστήσουν το κλεμμένο από τον Οδυσσέα
Παλλάδιο. Στην απόφαση αντιστέκεται ο Λαοκόων, που γνωρίζει ως μάντης
ότι ο ίππος είναι τέχνασμα των Αχαιών και προοιωνίζει τον χαμό της
Τροίας. Τον Λαοκόοντα και έναν από τους γιους του καταβροχθίζουν δύο
φίδια σταλμένα από τον Απόλλωνα που έρχονται από τη θάλασσα. Οι Τρώες
διασκεδάζουν, θεωρώντας ότι η πολύχρονη δοκιμασία τελείωσε και πέφτουν
σε ύπνο βαθύ. Η μόνη που αντιλαμβάνεται την αλήθεια είναι η Ελένη, η
οποία προσπαθεί μάταια να εξαναγκάσει με τρόπο μαγικό τους Αχαιούς να
μιλήσουν και να αποκαλυφθούν, μιμούμενη τις φωνές των γυναικών τους. Οι
κρυμμένοι Αχαιοί την ώρα που ανέτειλε η Σελήνη βγαίνουν από το άλογο,
ανοίγουν τις πύλες για τα στρατεύματα που είχαν κρυφτεί στην Τένεδο και
επιδίδονται σε γενοκτονία.
ΦιλολογίαΟ Δούρειος ίππος ως συμβάν ανήκει στον Τρωικό πόλεμο, όπως τον αφηγείται ο Βιργίλιος στο έπος της Αινειάδας. Τα γεγονότα που αφηγείται στην προκειμένη περίπτωση λαμβάνουν χώρα μετά την Ιλιάδα του Ομήρου και πριν την Οδύσσεια και την κύρια αφήγηση της Αινειάδας. Στα έπη Ιλιάς Μικρά και Ιλίου Πέρσις προβάλλεται ως κατασκευαστής του αλόγου ο Επειός, ο γιος του Πανοπέα από τη Φωκίδα, κατόπιν συμβουλής της ίδιας της Αθηνάς. Ο Επειός ασήμαντη πολεμικά προσωπικότητα, δεν αναφέρεται στις μάχες της Ιλιάδας καθώς κατ' ομολογία του ίδιου δεν είναι ιδιαίτερα ικανός με τα πολεμικά πράγματα.
ΦιλολογίαΟ Δούρειος ίππος ως συμβάν ανήκει στον Τρωικό πόλεμο, όπως τον αφηγείται ο Βιργίλιος στο έπος της Αινειάδας. Τα γεγονότα που αφηγείται στην προκειμένη περίπτωση λαμβάνουν χώρα μετά την Ιλιάδα του Ομήρου και πριν την Οδύσσεια και την κύρια αφήγηση της Αινειάδας. Στα έπη Ιλιάς Μικρά και Ιλίου Πέρσις προβάλλεται ως κατασκευαστής του αλόγου ο Επειός, ο γιος του Πανοπέα από τη Φωκίδα, κατόπιν συμβουλής της ίδιας της Αθηνάς. Ο Επειός ασήμαντη πολεμικά προσωπικότητα, δεν αναφέρεται στις μάχες της Ιλιάδας καθώς κατ' ομολογία του ίδιου δεν είναι ιδιαίτερα ικανός με τα πολεμικά πράγματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου