Πέμπτη, 17 Νοεμβρίου 2016

Αντισμήναρχος Μαρίνος Μητραλέξης: Τελείωσαν τα πυρομαχικά του και εμβόλισε το Ιταλικό βομβαρδιστικό με τον έλικα του αεροσκάφους του!


17 Νοεμβρίου 1940: Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "ΠΡΩΙΑ" συνέντευξη του Ιταλού Ανθυποσμηναγού Brussolo Garibaldo, ενός από τα διασωθέντα μέλη του πληρώματος του καταρριφθέντος βομβαρδιστικού Savoia Marchetti από τον Υποσμηναγό Μαρ. Μητραλέξη στις 2 Νοεμβρίου 1940.
Ο Brussolo Garibaldo επιβεβαίωνε το συμβάν και απέρριπτε όποιες εκδοχές ήθελαν την σύγκρουση ως ατύχημα....

Γεννήθηκε το 1916 στο Μίλα Μεσσηνίας. Τον Οκτώβριο του '36 εισήλθε στην (τότε) Σχολή Αεροπορίας, απ' όπου αποφοίτησε με τον βαθμό του Ανθυποσμηναγού (χειριστή) τον Αύγουστο του 1938. Ο πόλεμος τον βρίσκει να υπηρετεί στην 22α Μοίρα Δίωξης που έδρευε στην Μεγάλη Μίκρα έξω από την Θεσσαλονίκη, η οποία "πετούσε" με καταδιωκτικά αεροσκάφη P.Z.L. P24.

Την 2α Νοεμβρίου 1940 και ενώ η Μοίρα βρισκόταν σε κατάσταση πλήρους επιφυλακής, δίνεται εντολή για άμεση απογείωση των έξι PZL, καθώς δεκαπέντε ιταλικά βομβαρδιστικά Cant Ζ1007 bis Alcione (συνοδεία επτά καταδιωκτικών) της 50ης Αυτόνομης Σμηναρχίας BT, πλησίαζαν στην Θεσσαλονίκη με αποστολή τον βομβαρδισμό της. Τα Ελληνικά PZL εντοπίζουν τα ιταλικά βομβαρδιστικά και αρχίζει σφοδρή αερομαχία. Η αερομαχία μεταφέρεται λίγο έξω από την Θεσσαλονίκη (περιοχή Λαγκαδά) όπου βρίσκονταν παρατεταγμένα τα Ελληνικά αντιαεροπορικά πυροβόλα, τα οποία ενισχύουν από εδάφους την εμπλοκή.


Mια αρχικά άνιση (αριθμητικά) μάχη μετατρέπεται σε εποποιία. Σε αυτό το γεγονός συμβάλει η πράξη του Υποσμηναγού Μητραλέξη, ο οποίος αφού έχει "αδειάσει" τα πυρομαχικά του πάνω στο τρικινητήριο ιταλικό βομβαρδιστικό, δεν αρκείται σε αυτό (καθώς δεν καταρρίπτεται) και προβαίνει σε εμβολισμό, καταστρέφοντας το πηδάλιο της "ουράς" του ιταλικού βομβαρδιστικού, χρησιμοποιώντας την έλικα του αεροσκάφους του(!). Το ιταλικό σκάφος μπαίνει σε περιδίνηση και συντρίβεται στο έδαφος!

Το αεροσκάφος του Μητραλέξη με στρεβλωμένη την έλικά του, πραγματοποιεί αναγκαστική προσγείωση κοντά στον χώρο όπου συνετρίβη το ιταλικό βομβαρδιστικό. Εκεί συνειδητοποιεί ότι από το πενταμελές πλήρωμα οι τέσσερεις είναι σώοι (αφού χρησιμοποίησαν τα αλεξίπτωτά τους), τους συλλαμβάνει (αφού πρώτα τους έχει συστηθεί και χαιρετίσει στρατιωτικά) προτάσσοντας το περίστροφό του, τους επιβιβάζει σε αυτοκίνητο της Χωροφυλακής και τους οδηγεί στην Στρατιωτική Διοίκηση Θεσσαλονίκης(!).

Το εκπληκτικό αυτό περιστατικό γίνεται αμέσως γνωστό στον Ελληνικό και ξένο τύπο και ανεβάζει στα ύψη το ηθικό και την υπερηφάνεια της Αεροπορίας μας. Μάλιστα το περιστατικό αυτό βρήκε γρήγορα μιμητές, δίνοντας στον Μητραλέξη την φήμη του θρυλικού χειριστή. 
 
Για την παράτολμη αυτή πράξη του, τιμήθηκε με το Χρυσούν Αριστείον Ανδρείας, ανώτατη ηθική αμοιβή σε καιρό πολέμου. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι ο μοναδικός Έλληνας Αεροπόρος στον οποίο απονεμήθηκε η διάκριση αυτή, ενώ διαρκούσε ο πόλεμος. Ο Μητραλέξης ασφαλώς δεν αρκέστηκε μόνο σε αυτό, καθώς συνέχισε τα κατορθώματά του και στην συνέχεια του πολέμου.
Ακόμα και ο θάνατος του όμως, δεν υπήρξε άδοξος. Σκοτώθηκε στις 19 Σεπτεμβρίου του 1948, όταν το αεροσκάφος Oxford με το οποίο πραγματοποιούσε αναγνωριστική αποστολή στο Αιγαίο μαζί τον Αντισμήναρχο Δημοσθένη Πολίτη και τον Επισμηναγό Δημήτριο Γαλανάκο, κατέπεσε μετά από βλάβη του κινητήρα, στην θαλάσσια περιοχή της Τήνου, όπου βυθίστηκε.
Του απονεμήθηκε μετά θάνατον ο βαθμός του Αντισμηνάρχου αφού του είχαν αποδοθεί πολλές διακρίσεις για την δράση του από το 1940 μέχρι το 1945.
 
Πηγή : http://peripatrhs.blogspot.de/2014/09/blog-post_19.html
 
 
 
  
  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου